MPB08B

Idag var den första dagen i den nya skolan, rättare sagt Ljud och bildskolan - Media. Kommer dit vid halv nio, väntar i typ en halv timme med massa andra och sen så går vi in och sätter oss i en sal där dom har ställt fram massa stolar. Vid nio tiden så börjar rektorn prata, han pratade lite lätt om skolan, och om vad som händer framöver. Sen fick vi veta vilken klass i skulle gå och och sen fick vi träffa dom tillsammans med klassföreståndaren. Vi var typ bara 15 st :O hehe. Blandat killar och tjejer . Även om jag inte han snacka så mycket med dom i min klass så verkar det vara en bra klass, jag är hel nöjd :) Vid 09:45 så gick vi iväg till en buss som väntade på oss, åkte till Ullricehamn och där skulle vi göra massa olika sammarbetsövningar och sånt. Säckfotboll, prick, cykling m.m.. och... vi skulle paddla kanot.. ( Och det blåste som fan ) Jag, Alex och Lina skulle vara i en. Vi hade precis satt oss i den och skulle börja paddla när vi blåste in mot kanten av bryggan igen, så skulle vi putta ut oss därifrån och så råkar vi putta lite för mycket och lite för hårt, så vi åker åt andra hållet istället och ramlar i vattnet...... Blöta som tre jääävla sälar krälar vi upp ur vattnet, och det var kallt! Fyfan! Men nån måste ju skämma ut sig så varför inte vi? haha ;D Alex och Lina hade sina mobiler på sig med, de gick inte så bra för dom :/ Efter att vi kom upp ur vattnet så gick vi in i en stuga/litet hus med världens snyggaste bastu, seriöst .. den va grymt nice ;) Men men, vi fick ta av oss alla kläder och sätta oss med en filt i bastun och värma oss. Satt där ett bra tag och kollade ut på alla andra som paddlade kanot. Det kom sen en buss och hämtade oss vid tre tiden, sitter där med dyblöta kläder och fryser som fan. Kommer till Borås vid halv fyra, går till Donken med Alex och efter typ en halv timme så kommer min mamma och hämtar oss. Kör Alex till Bollebygd och sen hem. Gick raka vägen in och tog en lång och varm dusch. Och nu sitter jag här. Imon ska jag gå upp svin tidigt... börjar 8 imon.. fyfan! Men slutar typ 12:30-13:00 så de e chill ;) Ska också ha skolkort imon, hjälp? haha. Tidigt som fan om man jämför med min förra skola :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0