Dagens goda gärning!

Ja, jag skulle som sagt sätta mig och kolla på idol klockan 20:00, och 5 minuter in i Idol så får mamma ett sms från syrran där det står att hon ska ringa henne. Massvis av olika tankar far runt i huvet, vad kan ha hänt? (Hon fick sitt moppekörkort idag så hon va ute och körde med en kompis) Och så är det såklart att man "fruktar" det värsta. Men iaf, mamma ringer madde och hon säger att hon har kört in i Jenny (hennes kompis) och att hela mopeden är paj. Vi drar självklart gasen i botten och kör dit där dom va. Det visade sig att alla henne framkåpor är paj, ena lampan hänger och slänger, bensinen har läckt ut och inte nog med det.. nyckeln hade gått av på mitten så de gick inte att köra den. Första reakrionen va ju självklart om de hade hänt madde nått, hon hade fått mopeden på sitt högra ben men hade inte så speciellt ont. Så de va tur de :) Men vi står iaf där, i mörkret och vet inte va vi ska göra. Ringer pappa, då är han och jobbar och kan inte komma och hjälpa oss på över en timme. Så jag och madde bestämmer oss för att leda hem mopeden till mamma. Det tog ca 35-40 minuter, så jäävla sjukt jobbigt. Men kände sig bra sen när man kom hem, hade hjälpt henne me de och så. Mopeden väger ju trots allt typ 96 kg så de va tungt! När vi väl kom hem så gick jag och tog mig en lång och välförkänt dusch, och detta va min goda gärning för idag! :) Hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0