Det är något...

Det är något som tynger mig, något som tynger mitt hjärta…
Det drar sakta ner mig dit jag inte vill vara.


Att få perspektiv på saker och ting är oftast mycket bra, det kan räcka med att man får det en kort stund, men denna korta stunden kan vara avgörande för ens nästa drag. Mitt perspektiv som jag har fått nu under de senaste dagarna kan kanske bli avgörande, innerst inne så vet jag nu… Precis hur jag vill ha det, precis hur jag vill göra. Men frågan jag ställer mig och har ställt mig själv så oändligt många gånger är: ” Är detta något som kan bli verklighet? Eller är det ännu bara ett önsketänkande? ” Som så många gånger förr… När det väl kommer till kritan så tar mitt dåliga självförtroende över och får mig att dra mig ur, det drar ner mig i skiten, åter igen. Jag brottas dag ut och dag in med detta, det är en ständig kamp som jag oftast förlorar. Jag vill kunna ta det där sista steget men det går inte, jag vet inte hur jag ska vinna denna kamp och våga mig ut ur mitt skal. Inuti mitt skal är jag trygg men de gånger jag tar mod till mig, vågar mig ut ur mitt skal och öppnar mig så möts jag av samma besvikelse, förkrosselse som förr och då tar mitt dåliga självförtroende över och jag ryggar tillbaka, in i det trygga igen. Tänk om jag kunde ändra mig och istället för att dra mig tillbaka, slås för det jag vill ha, önskar… Det har bara hänt ett fåtal gånger att jag har vågat slås för det mitt hjärta skriker efter, men förlorat. Det krossar mig och jag vet inte hur många gånger jag orkar känna så igen.


Det känns som det är svårt att andas ibland, andetagen bli tunga och ibland så orkar man nästan inte, men man gör det för man vet att man måste.


Kommentarer
Postat av: Mli

Min kära Michaela, det sved i mitt hjärta när jag läste detta. Delvis för att jag känner igen mig och sen delvis för att det gör så ont i tanken att jag inte kan hjälpa dig så mycket. För jag vill kunna hjälpa dig och kunna få dig att förstå hur fantastisk och underbar du är. När du väl inser det själv, så kommer du se hur det tunga lakanet med osäkerhet framför dina ögon dras bort och du kommer mötas av glada, endel flörtiga, trånande blickar, som du tidigare inte såg. Jag vill att du ska kunna se dig som alla andra ser dig och att du ska kunna älska dig själv så mycket som jag älskar dig (Kanske inte, du skulle nästan bli för ego ;) För jag älskar dig galet mycket!)

Vissa personer gör små tassavtryck i folks hjärtan... men du min flicka, du gör elefant-tramp i folks hjärtan. När jag är ifrån dig så börjar jag sakna dig så in i sjuttsingen. När jag ser bilder på dig blir jag nästan tårögd och vill kunna krama om dig.



Och det är så lätt att stänga in sig i ett skal. Men så svårt att ta sig ur det. Det är som att sätta på sig handklovar. Jag vill iallafall att du ska veta att jag tycker du är väldigt vacker, både på den ytliga delen och till den insida av den människa du är. Jag finns här för dig...dag som natt. Jag säger det igen , dag som natt. Okej? Så tveka aldrig för att ringa mig för att bara gråta ut, prata ut eller skrika ut om du så vill det.

Vi fixar det här tillsammans okej?!



jag älskar dig.....

2009-09-14 @ 04:41:52
Postat av: mli

Min kära Michaela, det sved i mitt hjärta när jag läste detta. Delvis för att jag känner igen mig och sen delvis för att det gör så ont i tanken att jag inte kan hjälpa dig så mycket. För jag vill kunna hjälpa dig och kunna få dig att förstå hur fantastisk och underbar du är. När du väl inser det själv, så kommer du se hur det tunga lakanet med osäkerhet framför dina ögon dras bort och du kommer mötas av glada, endel flörtiga, trånande blickar, som du tidigare inte såg. Jag vill att du ska kunna se dig som alla andra ser dig och att du ska kunna älska dig själv så mycket som jag älskar dig (Kanske inte, du skulle nästan bli för ego ;) För jag älskar dig galet mycket!)

Vissa personer gör små tassavtryck i folks hjärtan... men du min flicka, du gör elefant-tramp i folks hjärtan. När jag är ifrån dig så börjar jag sakna dig så in i sjuttsingen. När jag ser bilder på dig blir jag nästan tårögd och vill kunna krama om dig.



Och det är så lätt att stänga in sig i ett skal. Men så svårt att ta sig ur det. Det är som att sätta på sig handklovar. Jag vill iallafall att du ska veta att jag tycker du är väldigt vacker, både på den ytliga delen och till den insida av den människa du är. Jag finns här för dig...dag som natt. Jag säger det igen , dag som natt. Okej? Så tveka aldrig för att ringa mig för att bara gråta ut, prata ut eller skrika ut om du så vill det.

Vi fixar det här tillsammans okej?!



jag älskar dig.....

2009-09-14 @ 04:42:47
Postat av: Michaela

Underbara människa!<3 Först så måste jag säga TACK SÅ MYCKET! Dina ord går verkligen in i mig och sätter sig fast. Du ska veta att du visst hjälper mig mycket, du finns alltid där för mig och det värmer, det ska du veta :) Hahaa, "Kanske inte, du skulle nästan bli för ego ;)" ... Emilie, Jag älskar dig, så otroligt mycket.. du är en av de som står mig allra närmast och du betyder så obeskrivligt mycket för mig!



Ja, precis så är det.. det är så otroligt svårt att komma över det där sista "hindret" som stoppar en från att ta sig ut och verkligen visa vem man är och hur man tycker/känner. Tack så mycket, du är också vacker.. eller nee, du är inte vacker.. du är fan vackrast både på utsidan och insidan! Åh, det känns så skönt att veta att du finns där för en.. jag säger detsamma till dig, om du någon gång behöver prata, gråta eller bara ha någon där, så finns jag här för dig, alltid! :) Ja det gör vi, vi fixar det tillsammans!:)<3



Jag saknar våra goa pratstunder, Jag saknar vårt vilda festande, jag saknar dina kramar, Jag saknar ditt underbara skratt och din humor, Jag saknar dig!!



Jag älskar dig! Tack för att du finns<3

2009-09-16 @ 21:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0