Sanningens ord - Breaking Point

Sanningen? hmm, det är få som egentligen kan hålla sig till den. varför är det så? det är en fråga som jag har velat få svar på länge nu. Men nu är det inte det jag ska snacka om riktigt utan jag känner att jag verkligen behöver skriva av mig lite. Det är nämligen så att de senaste månaderna har jag gått och burit på en obeskrivlig ilska, denna ilska som bara gör mig psykiskt trött på allt och alla många gånger, men jag håller masken. Det är inte så ofta folk tar mig på såpass stort allvar, som exempel när jag blir arg, då blir jag bara "arg" på låtsas känns det många gånger som, jag får aldrig ut det jag egentligen tycker, tänker, känner. Men nu får det vara slut på det, jag är så obeskrivligt jäääääävla trött på detta! Jag vill inte mer. Idag kom min "breaking point", jag känner mig alltid självisk när jag blir arg, konstigt eller hur? nee, inte för mig, för hela mitt jääävla liv har jag nämligen fått tränga bort mina känslor och sätta andra före mig själv, varje gång, varje dag, alla år.. alla mina snart 18 år. Jag har lärt mig att leva med det, det har varit en del av min vardag, en del av mig. Det är bara att jämföra med en person som är tvärt om, som bara får sin egen vilja igenom och inte sätter andra före sig själv, det är samma sak, fast omvänt. fattar ni vad jag menar? Det är en inlärd sak, och det är alltid svårt att lära om. Idag rann min "bägare" över, jag ska fan inte känna mig självisk för detta, nej det ska jag inte! Idag, just nu, i denna stund så kokar jag, bokstavligt talat.. jag är inte "arg" längre, jag är arg!

Kommentarer
Postat av: Mli

Åh va glad jag blir av att höra det här Michan! Det är styrka jag hör. Jag menar inte att man blir stark av att skrika på någon, men man blir stark av att förstå sitt eget värde, och det låter det som att du har tagit ett steg närmre. Jag blir så oerhört glad Michan. För du är oerhört viktig för mig Michan, och jag vill att du ska kunna vara dig själv fullt ut med oss i din närvaro. Och jag hoppas på att jag kommer få se lite ilska över mig när jag kommer hem. För jag vet att jag kör över folk och jag blir glad om du kommer visa när jag gör det. Så har vi båda lärt oss något, haha. :) Jag älskar dig, Michaela Wintsten.

Skitsnygg Layout förresten!

Take care babe.

2010-02-15 @ 06:38:07
Postat av: Michaela till Mli

oj, Tack så mycket!! <33 tack för att du finns, du är så betydelsefull för mig Emilie. ja, det känns verkligen som om detta är ett "nytt kapitel" för min del, något har förändrats med mig, inom mig. Haha ja det tycker jag låter kanonbra du! :D Jag älskar dig med Emilie, du är underbar! <3

2010-02-15 @ 23:21:56
URL: http://miichaaelaa.blogg.se/
Postat av: Ellinor :/

Vad är det som har hänt Michan? :(

2010-02-16 @ 10:17:28
Postat av: Michaela till Ellinor

En hel del saker.. men det går inte att ta här, får ta de när vi träffas.. men kan säga att det är bättre nu :)

2010-02-16 @ 12:13:15
URL: http://miichaaelaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0