Mässa i Göteborg


Idag hade jag lite ledigt från min APU, drog till Göteborg med Ellinor, Lina och några andra från skolan, de va ju framtids och utbildnings mässa i Göteborg, massor av högskolor, KY-utbildningar, utomlandsskolor och massa annat var på plats. Direkt när man går in där öser dom över en med information från höger och vänster, de va rena djungeln där inne.. helt galet mycket folk, kom ut med massvis av information. Nu känner man verkligen att de inte är mycket kvar, speciellt när jag ska söka till fotohögskolan i Göteborg och man söker i.. Januari? Och då söker man in med sina bilder, då ska man ta och välja dom 3 bästa och bara de är en utmaning, med tanke på att man inte vet vad dom söker efter.. galet lite tid kvar ju! Fan, om typ 6 månader tar man studenten och sen .. Vad fan ska man göra? Det blev verkligen ett "wake up call" att det inte är långt kvar.. kommer kanske behöva flytta, är man redo för de liksom? Hur gör man om man ska studera utomlands? Hur grejer man boende om man ska flytta, är det något skolan hjälper till me eller måste man fixa de helt på egen hand? Måste man ha ett jobb vid sidan av skolan för att klara av alla kostnader om man flyttar? Vad gör man om man inte kommer in? Jobbar? Reser och ser världen? Såååå många frågor, sååå lite tid kvar!

För övrigt så har jag testat något nytt idag, dom hade gratis behandlingar där och de fanns lite olika att välja mellan, jag tog ögonfrans färgning, nu så syns de dock inte så tydligt på mig eftersom att jag redan har mörka ögonfransar, men lite ser man och de va kul att testa något nytt :) Blev senare uppraggad av en.. 26 åring.. snacka om att jag va lammkött, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0