- Direkt från hjärtat


Hur ska man egentligen definiera ordet kärlek?
Det känns så konstigt att säga att det är något man behöver,
alla behöver kärlek, alla behöver någon.

Vad är värt att vänta på?
Vänta på det som aldrig kommer,
vänta på någon som kanske aldrig kommer komma närmare än såhär..

Har man någon så är man inte ensam längre, två är så mycket starkare än en.
Det är svårt att erkänna för andra att man är ensam, 
men det är extra svårt att erkänna för sig själv att man är ensam,
på något sätt så krossar det alla murar man en gång har byggt upp,
dessa försvarsmurar mot just detta, smärta.
Smärtan av att inse att man saknar något i sitt liv, att man saknar någon..

Att vara ensam tär på en,
mer än vad man tror, mer än vad man förstår,
mer än vad andra tror, mer än vad andra förstår.

Just nu, just idag så har jag rivit alla mina murar.
Hur ont det än gör att släppa allt som jag är van vid,
att praktiskt taget kasta mig ut i något främmande,
att öppna mig helt och bli totalt försvarslös och sårbar..
men detta har tärt på mig tillräckligt länge nu..
Jag vill inte vara ensam, inte längre.

Men tror inte att du riktigt inser allvaret i detta,
hur sårad jag har blivit,
jag är en sårbar och känslig människa.
Jag behöver få känna kärlek,
jag behöver att du både visar mig de och säger de.

Jag kämpar med detta, de gör jag verkligen.
Men vet inte hur länge jag orkar kämpa om jag inte får något tillbaka.
Jag är snurrig, frustrerad, förvirrad och osäker.


hmm, jag känner på mig att det kommer att bli en lång natt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0