2 år sen.


Idag är det 2 år sen jag tog det bästa beslutet i hela mitt liv. Jag har alltid varit rädd på något sätt att verkligen visa folk jämförelsebilder såhär, just pga. att bli dömd. Vilket jag alltid har blivit gällande hur jag ser ut. Men nu kan jag ärligt säga att jag inte är rädd för att visa detta längre, jag har vuxit så pass mycket med mig själv den senaste tiden så nu skiter jag fullständigt i om folk skulle börja tracka på hur jag ser ut, för jag tar inte åt mig längre. Jag har aldrig mått såhär bra med mig själv som jag gör idag.

Många har nog fått uppfattningen om att det är lätt, att operera sig och sen är det klart, att man tar ”den lätta vägen”, men så är det inte. Man får kämpa, det kan jag lova. Och om man har testat allt mellan himmel och jord angående viktminskning och det inte har fungerat och får chansen att göra detta, så tar man den. Och jag kan också tänka mig att många tror att man gör detta för att bli snygg osv, så va de iaf inte för mig. Jag mådde rent ut sagt skit, att ha så sjukt ont, både fysiskt och psykiskt i 18 år är inte lätt.

Jag är samma tjej idag som för 2 år sen, men med ett helt självförtroende, jag vågar stå på mig och ta för mig och för första gången i hela mitt liv så är jag lycklig med mig själv :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0